Thursday, July 15, 2010

goodbye World Cup 2010

yeah..berlabuh lah sudah tirai World Cup 2010..ade yg gembira,ade yg sdey..yg pasti xde lagi yg stay up tgk bola..pasni spe lmbt msuk pejabat xleh la lgi bg alasan tgk bola..hehe

tahniah kepada Spain..kali pertama diorg mng WC..mesti bangga gile la weyh..they deserve it..mesti rakyat Spain junjung Iniesta,buat patung berhala besar2 pasni..kepada penyokong oranje,,sabar eyh..tggu 2014 ok?and kalo ade peminat oranje yg nak panggang paul saya nak join ok!bkn sbb saya peminat oranje tp sbb saya menyampah kot..skit2 paul..ish,,annoying kot..org nak tgk bola diorg kecoh pasal sotong wutpe..sape yang percaya or amik kesah sgt pasal paul nie mmg la,,,mls la nak ckp tp logik la skit,,paul tu hanya seekor binatang..

tahniah juge kepada bintang Uruguay,,Deigo Forlan (currently pemain club Atletico Madrid)  yg memenangi Golden Ball aka Best Player of the Tournament.mamat nie mmg layak la..dapat je bola kat die cuak gle tgk ok..mmg power..goal mase lawan Germany for 3rd placing mmg cun lah..

then kepada Thomas Mueller(current club : Bayern Munich) yg menang award Golden Boot aka top scorer..die nie anak Gerd Mueller..bapak die pun penah menang award nie..kuah tumpah kat nasi la nie..bgus2..oh,,die jgk mng award Best Young Player..

kalo tny saya sama ada saya gembira atau sdey gan wc 2010 nie jawapan saya ialah saya sdey!huhu..2-2 team fav saya x masuk final..waa!!

first team,,italy..i always a big fan of italy..xtau lah npe..hehe maybe sbb saya ske negara tu..hoho warga malaysia murtad lah saya nie..ske negara org lbey2 plak..tp performance italy mmg mengecewakan dari pusingan saringan lagi..they lost their x-factor this year and keputusan diorg kalah pusingan kumpulan mmg dah dijangka2..

2nd team,,germany..mase germany kalah ngan spain mlm tuh,,saya nangis smpi subuh ok..huhu kecewa gile lah..germany perfom very well dalam game2 sebelum tuh tp mlm tuh diorg mmg main nmpk cm takot2..so setimpal lah result nye..and kekecewaan tuh terubat lah skit bile germany mng 3rd placing walaupun agak cuak tgk Uruguay yg tak kurang hebatnye..

nape saya sokong Germany?sbb player diorg sume hebat2!mula2 minat Germany sbb Oliver Kahn..wahh mmg fanatik la minat Kahn dulu..walaupun die nie gile2 skit..hehe lama2 perasan,,pemain Germany nie terer2 la!tp maybe korang x kenal sgt sbb diorg x main kat club2 europe yg fames2 tuh.diorg main utk club negara sendiri je..

Miroslav Klose (Bayern Munich)..dalam skuad Germany tahun nie die lah paling tua..nie last WC die..kalo die main last game arituh and die jaringkan goal die ade peluang utk pecah rekod penjaring terbanyak WC and menang Golden Boot utk kali ke-2..tp nak buat cmne..demam plak..takpe..Klose ttp terer!


Philip Lahm (Bayern Munich)..die nie mule menyerlah tahun 2006..mase die 1st tym jd pemain ttp Germany utk WC..die main mmg best..salah sorg defender terbaik dunia tau..and die kapten termuda dalam sejarah WC..gempak lah..

Mesut Ozil (Werder Bremen)..pemain baru Germany..masa tgk,,sape mamat nie..main terer tuh..dah lah mata stim je mcm org hisap dadah..hehe tp saya suke!pakwe baru nih..hahaha hensem kan?walaupun pemain baru die salah sorg calon utk award Golden Ball..mulai skang,,8 adalah nombor kegemarah..kikiki..

Germany ramai sgt pemain yg terer2..Podolski,Schweinsteiger,Meuller,Neuer,Friedrich,Boateng and ramai lagi lah..so Germany,,menang Euro 2012 ok?=)

so,,goodbye WC 2010..sama2 kt tggu WC Brazil 2014!

p/s: all pic credit to FIFA

4 comments: