Wednesday, July 28, 2010

shopping~

i am just a normal lady..wahh lady ke?hee bese lah perempuan kan ske shopping..ala,,sbnrnya laki pun suke jgk..kdg2 diorg boleh abeskan beratus2 dalam masa yg lagi sekejap berbanding perempuan...

skng nie dah maju kan?semua nya melalui internet..shoping pun guna internet dah skng..dan saya salah sorg yg terjebak dlm shopping o9 nie...hee semuanya start bila saya mula2 pakai shawl lah..mula2 beli kat jln tar je..then dah pandai tgk kat blog2 yg jual o9..then dari shawl,tgk baju,kasut,coklat..mcm2 lah..

but,,i am not an avid o9 shopper..saya still lagi enjoying pg serbu sale,,pg jln2 window shopping..plus,,beli belah o9 nie ade jgk risiko nya..xleh depend 100%..and kdg2 yg saya x ske harga murah tp bila cmpur postage sama je harga kalo beli kat kedai...so saya ttp akn survey dulu sebelum beli pape..survey o9 dan offline...kt kena la jadi pengguna yg bijak kan..duit bukan nya turun dari langit..mak ayah kita berkerja keras utk dptkan duit tuh,,sokt kena la gunakan sebaiknya..dan duit biasiswa plak digunakan sebaiknya utk tujuan pelajaran dan sara diri..wah2 ceramah motivasi plak dah..

tp ade jgk kdg2 saya tak survey pun..dah berkenan gle trus beli..=p tp amatlah jarang buat cmni..

so kat sni saya bubuh link kedai2 o9 yg saya suke jengah..ada sebahagian nya yg saya pernah beli dgn diorg dan ade jgk yg saya ske jenguk2 je..suke tgk barang diorg tp belum ade kesempatan nak beli..maklumlah,,duit menjadi constrain utama di sini..heee kalo korg ade link2 yg menarik,,kongsi2 la eh..=)

1 comment:

  1. wah bagus kau letak link shopping on9 ni. senang aku nk usha. haha. aku pon baru terjebak wehh. :)

    ReplyDelete