Friday, September 3, 2010

unique.weird.cool

nie adalah salah satu hobi saya..tgk bangunan yg unik,pelik tp cool..pastu bile dah tgk mule la pk cmne arkitek bangunan nie leh terpk nak design cmni?cool gle kot..diorg nie mesti kreatif gle..pastu pk lagi,,cmne diorg bina eh?pelik2 je..mmg hobi saya la nie,,tgk then kagum sorg2..xde keje sungguh..meh tgk bangunan yg cool nie eh..



Walt Disney Concert Hall


bangunan nie terletak kat kota kinabalu..lpe plak bangunan nie name nye ape..unik nye bangunan nie mase dibina diorg bina tengah je dulu..kire tiang seri la..then baru bina keliling..nampak tak tengah die cam kosong skit?then bangunan nie tak jejak tanah..tiang die je jejak tanah..dalam bangunan nie ade restoran berpusing cm kat kl tower..=)


nanti agak2 xde org nak kawin ngan saya,,saya nak bina umah cmni..duk sorg2..majuk..haha xdelah..cuma cam cool kan kalo ade rumah cmni..duk sorg2..berada dalam dunia sendiri..pastu beli mini coop or kete kodok letak bawah umah..nnt sume org akan kata saya cool..hahaha

bangunan nie mmg buat saya kagum..cool abes la..bakul je..hehe bangunan nie adelah HQ company yg buat bakul rotan..diorg nye CEO mmg kreatif abes utk buat bangunan cmni..salah satu cara utk diaorg advertise..saya nak keje kat bangunan yg cool cmni jgk lah!


nie plak stadium sarang burung..saya teringin sgt nak tgk..cam cantik sgt..insyaAllah,,tahun depan kalo semua nye ok,,nak pergi beijing..leh la tgk stadium nie..oh cantik cantik~ bila la malaysia nak ade stadium yg cool cmni..jgn buat2 pastu retak,roboh dah la..huhu

dan sebagai umat Islam,,satu2 nya bangunan yg saya paling tak sabar nak tgk,,nak keliling,,nak kucup,, adalah Kaabah..ya Allah..tak sabar rasa nya nak ke sana..insyaAllah kalo ade rezeki,,ade umur yg panjang,,ade kemampuan,,dua tahun lagi saya akan ke sana..=)  kumpul2 duit dulu..

cantik kan?=)

2 comments: