Wednesday, July 21, 2010

camne bercinta tapi tak jumpa?

ahad malam isnin..sedang tgk tv dgn ayah masa nie..tgk Jangan Lupa Lirik..

tgh syok golek2 depan tv tiba2 ayah tanya something..

ayah:"hang tak keluaq jumpa boipren hang ka?

saya:"err,,xde"..dalam hati dah pelik..ayah nie nak bg trick question ke hape nih..x penah2 plak tanya..

ayah:"cmne hang bercinta tak jumpa..jarang ayah tgk hang pi jumpa boipren hang"

saya:"ade hari selase lepas dah jumpa..skang die kat kuantan..nak jumpa cmne"

ayah:"owh..igtkan x penah jumpa"

*diam* 

sambung tgk tv sambil mengumpat peserta yg masuk rancangan tuh..


pelik sebenarnya bila ayah tanya soklan tuh..yealah,,kalo dulu ckp je nak kuar,,x kesah la ngan kawan pompuan skali pun..mesti ayah banyak tanya..la nie,,tak kuar pun ayah tanya jugak..hehehe tp munasabah la,,dulu skolah,,blaja lagi..ayah takut kalo sebuk sgt ngan bf2 nie nnt pelajaran ntah ke mana..dan logik la ayah risau skng sbb umur saya dah 22 tahun(21 tahun 6 bulan lbey sbnrnye)..masa umur2 saya nie mak saya dah kawin dah pun..saya?masak pun blum pandai2 lagi..haih..

dan saya sebenarnya dah biasa dengan ldr(long distance relationship) nih..yealah..3 tahun kami berjauhan..lagi teruk dari org yg belajar kat oversea..yg belajar oversea,,bile balik je,,berkepit..tapi kami tak..4 bulan tak jumpa,,date sekali then 4 bulan kemudian baru date lagi sekali..7 bulan kemudian baru jumpa lagi sekali..begitu lah kami dalam 3 tahun nie..sekali yg maksudkan,,jumpa sekali je la..sehari je..even cuti berbulan2..

skang nie my love tuh pg kuantan plak..ade kursus kat sana..4 bulan..hujung tahun baru habis..then 4 bulan praktikal..praktikal x tahu la kat mana..so,,belum tau lagi bile saya boleh jumpa die..

mesti ade yg pelik..saya x sedih ke?x rindu ke?maybe akan ada yg kata saya nie bodoh still tggu die walaupun selalu sgt kena tggl..selalu x dpt spend time sama2..saya tak sedih sbb dia pergi utk masa depan dia..saya xde hak nak jadi penghalang masa depan dia..rindu tu mestilah..kadang2 rasa macam sesak dada rindukan dia..tp saya tau dia juga rindukan saya..saya tak bodoh sbb saya yakin ada hikmah disebalik kami berjauhan..insyaAllah,bila kahwin nnt,segala-galanya lebih indah..=)  

bila dah berjauhan nie,,mestilah macam2 dugaan ade...bergaduh?jgn ckp la..ktorg macam anjing ngan kucing..hehe semggu paling kurang mesti sekali gaduh..diulangi paling kurang yea..dah lah kalau gaduh tu kdg2 smpi tak contact berhari2..dan saya admit saya kadang2 fed up..saya mengaku kalah..tp saya sangat sayangkan dia..bukan senang nak buang perasan nie..bukan senang nak lupakan kenangan 3 tahun tu..dan dia juga selalu igtkan saya tentang ape yg kami dah harungi..yea,,banyak sgt dah dugaan yg kami dah harungi bersama dan bukan senang kami nak lupakan tu semua..sbb tuh la kami masih bertahan..biarlah apa sekalipun org nak kata..kalau sudah tertulis jodoh antara kami,,xde sape pun dapat pisahkan kami..

ada jgk yg tanya,,macam mana la ktorg bercinta dan bertahan macam ni punya lama..hehe 3 tahun baru lagi lah...bagi saya yg penting kita kena percaya kat pasangan kita..tp jgn plak percaya 100% macam kerbau kena cucuk hidung..x salah kalo kita nak curious tp jgn smpi hilang kepercayaan tuh..then,,bagi kebebasan..mesti ade yg ckp "dah jauh kebebasan ape lagi?" bile dah jauh nie,,kita nak msg 24jam,ym 24 jam,skype 24 jam..x perlu..dia pun nak masa dengan kawan2..nak main futsal,nak jamming,nak swimming,tgk wayang etc..macam kita nak hang out ngan kawan2 kita,,diorg pun perlu tuh..so pandai2 la bahagi masa..then,,yg paling penting..saling igtkan satu sama lain,,betapa penting dan sayang nya antara satu sama lain..bila ada dugaan,,jgn igt benda2 yg elok/manis je..cuba igtkan juga dugaan/masalah yg pernah dilalui sebelum nie..dgn cara tuh,,korg akan appreciate lebih pasangan korg dan diri korg sendiri..

err,,dah panjang dan dah lari topik..sejak bila saya jd dr.love nih?sejak bila saya pandai2 nak kongsi tips dan bagi nasihat nih?hehe mintak maap la ye..mula2 nak cite pasal ape yg ayah tanya je..hehe xpe lah..kite kongsi sama2..kalo ade tambahan/pengalaman or pape yg korg nak kongsi,,komen k?

4 comments:

  1. nice story,
    i like,
    semoga korang kekal la ye.

    ReplyDelete
  2. fatin likes this! :D
    semoga jodoh berpanjangan :)

    ReplyDelete
  3. ein bagi tips ni.
    :)

    ReplyDelete
  4. trime kasih sume..
    nie pengalaman saya je tau..
    maybe lain org lain cara..=)

    ReplyDelete